Tiunggurls.blogspot.com

Tiunggurls.blogspot.com

Thursday, April 12, 2012

Chantek kg Abah kami..............

As-salam.....
Lama gilerrrr tak update blog...memang gilerrrr tahap GaBan,apa tak nya Gaban pun sibok apa lawan orang jahat....eh apakah keno mogona nie??????wokeh2,petang tadi mama membawa aku ke kampung Abah,kg.Nangka kat Milau ada kenduri Tahlil family belah abah aku,disebabkan kami adik beradik tidak pernah menjejakan kaki ke kampung & masuk ke kawasan rumah makcik aku tu,maka mama suruh join sekali,tapi yang power gilerrrr ayat mama aku is "sebelom kamoo menjejakan kaki ke negara lain,baik kamoo jejakan kaki dikampung kamooo"huuuuuuuuu tertusuk duri sampai ke belakang ayat mama aku,maksud perli mama aku Jangan lupa diri,Tanah & sewaktu denganya bila dah berjaya or melancong dll....



time ke kg abah nie kemainnnn mama & abah aku pung pang cerita tu nie bla bla bla...mama aku kata,dulu all of my family abah tinggal kat kg nie & abah & mama pulak time tu ada 3 orang anak ja time tu....akak sulung aku,akak ngah aku & aku....aku time tu baru berusia 3 hari wahhhhhhhhhhh kemain mama aku bercerita...pas tu abah aku pulak cerita...dulu time abah aku kecik-kecik,abah sekolah kat sini...haaaaa tak ada la pulak aku snap pic sekolah disebabkan kegedikan melihat orang kampung membuat kolam ikan sekolah,yang peliks bin ajaib,kolam kat umah tak pulak sibok nak tengok,bila orang tengah buat kolam & masukkan air & ikan kat kolam sibok pulak nak g tengok....jakun ka apa???hurmmm...


First sampai kat kg....ambek engko ada sungai,air tengah pasang pulak sebab Hujan....pas tu pakcik2 aku yang lain ada kat tempat parking keta tepi sungai tu tengah tunggu speedbot datang ambek....ingatkan lama lagi la diorang nak datang ambek rupanya dah standby kat tepi tu....

best woooo...


naik bot best woooo.....



abah & adik2ku sepanjang perjalanan ke parking keta,asyik bercakapppp....aku yg ayu diam nie terasa semput


orang terakhir melaluijambatan gantung nie is aku & mama,motif????kurengla gegaran & bergoyang-gayang...tapi tetap pening...sobab tu la pic nie tak perfects tambah lagi orang yg ambek pic nie....adik pompuan aku...aiyoooooo...


No comments:

Post a Comment