Tiunggurls.blogspot.com

Tiunggurls.blogspot.com

Sunday, January 15, 2012

Apa itu Awesome?

As-salam...
Apa itu Awesome????hikhikhik.....awesome ialah mama aku...pasai apa??????ce ceta ce ceta...haaaa kemain mama aku nie awesome nya nie,haaa mak kome ada kah lagu nie???

Bila aku or adik beradik yang lain nak sakit,time penyakit nak datang sehari or 10 minit lagi ,mama aku dah tahu dah...dah ready dah suruh makan ini,makan itu,tak boleh ini,tak boleh itu,dan pantang larang yang sewaktu dengannya,haaaaaaaaa yang paling dashyatttt tu sebelum penyakit datang menyerang seminit sebelum itu,enjin keta mama dah ON,pot pet pot pet lerrrr mama aku time tu,suruh pergi klinik....haaaa kan kan kan dashyat tak mak aku???mengalahkan Ultraman,Spiderman,Catwomen,Doremon dan sewaktu dengannya....awesome kan???



Bila aku or adik beradik yang lain sangat-sangat la busy jenjalan bersama teman-teman ku,3 or 5 minutes mama aku akan call,setiap calling from mama with satu soalan............."kat mana" "dengan sapa tu" "dah makan" "balik nanti ikut sapa?" blah blah blah and the last question is "eh ada tak terjumpa abah kamo kat kedai tadi??" soalan last nie,mak aku saja ler,suruh aku balik ler tu....sangat awesome kan???



bila aku or adik beradik nak minta persetujuan nak buat hal sendiri,terutamanya la aku,nak kerja jauh nun belah laut china selatan,mama sanggup buat apa saja,lagi-lagi bila time-time aku nak berkeras nak jugak persetujuan mak aku,mak aku sanggup ambekan aku lesen keta,nak lesen lori pun mak sanggup,mak aku sanggup lepaskan aku and adik beradik yang lain Holidays sana sini,hurmm yang tu boleh pulak mak aku nie,peliks ler mak aku nie....and paling tak disangka mangka ialah,mak sanggup dapat menantu laki encemboy....bahahahahaha...sebab apa?sebab kalau menantu encem,sonang ler hidup anak nya nie aiiii,tak ada ler jadi rebutan or idola or kegilaan wanita dluar sana...mak aku nie kemainnn,tak suka aku cari laki encem ler tu,kang besok lusa dapat cucu tak comel haaaaaa....auzubillah laaaa....amin..haaaa awesome tak mama aku?



cara mama aku berfikir nie kemain jauh sejauh jauh nya la....bak kata aku,aku baru nak sampai batang berjuntai a.k.a bestari jaya kuala selangor (sapa tak tahu google laaa) mak aku dah ada kat Amerika syarikat!dashyat kaw-kaw gilerrrr mak aku,sampai satu tahap apa yang kita fikir tak pernah kita fikirkan,dan ada kalanya mak aku nie kalau dah berfikir banyak ada pulak yang dah tak berapa logiknya,haaa tu dah kira memain la mama aku nie,pas tu anak beranak gelak kaw-kaw,pas tu mula la semua dah berjangkit ceta logik tak logik....haaa awesome tak mama aku?



And the last (banyak lagi tapi listkan mana yang terlalu awesome) mama aku nie kalau bab mendengar & berfikir kemainnn jauh kesana tu..........bila aku and adik beradik borak or soal menyoal or membuat kesimpulan dari sesuatu benda mak aku ada rupanya mendengar kat celah entah dari mana datang nya...hahahahaha...pernah dulu kami adik beradik dok tengok TV Discovery kat astro tu,pasal astronomi yang pergi ke bulan,macamana kehidupan diorang kat bulan,pas tu adalah ternampak astronomi nie tengah menulis report kot,pas tu adik ku bertanya "macamana dakwat pen tu boleh melekat kat kertas sedangkan semua benda dok terapung???" kakak ku menjawab "diorang canggih dik,mencipta pen untuk digunakan dibulan" tetiba mama berkata "SUSAH PAYAH NAK BUAT PEN,BUANG DUIT NAK BUAT SEMUA TU,GUNA PENSIL KAN SENANG!" muhahahahaha....kami adik beradik bertentang mata pas tu gelak berjemaah........haaaa awesome tak mama gua????



tu la kan,mama nie adalah syurga kepada tiap-tiap manusia,lagi-lagi si anak...so,jagala mama anda sebaik nya,InsyaAllah semoga Allah SWT memberi aku kesabaran dan kekuatan.walaupun banyak rezeki kerja kat semananjung,banyak yang dah terlepas disebabkan seorang yang bernama MAMA,aku masih disisinya,semoga Allah lembutkan hatinya dan hatiku....amin.


babai...

No comments:

Post a Comment