Tiunggurls.blogspot.com

Tiunggurls.blogspot.com

Tuesday, October 9, 2012

Gilerrr tak Bosan...

As-salam...
hari-hari buat perkara yang sama bosan kan???anda penganggur diluar sana tu memang faham la,hidup dengan keadaan yang sama sangat-sangatla membosankan kan kan kan???

Saya sebagai seorang penganggur bahawasanya amat-amatla bosan gilerrr melakukan perkara yang sama setiap hari.....

Let me pecah rahsia...pagi bangun kalau tak jam 9 jam 10 la...haaaa pa lagi alarm jam siapa lagi,mama aku laaaa...tak yah susah payah nak kunci and set jam bila time nak tido,automatik jam 8 9 & 10 mama aku masuk bilik...bla bla bla bla.....naaaa aku dengan bestnya "ya ya jap lagi".

sudah membangunkan diri,nak makan breakfast....tak yah baca newspaper or dengar radio or something la kebiasaanya dibuat tiap pagi,mama aku dah tung tang pung kat depan...naa aku dengan bangganya "pizza or nasi lemak tak ada ker??" lagi bikin panas kan???

Sebagai perempuan laa kan,belajar tinggi-tinggi tapi masih buat kerja kat dapur,amazing kan perempuan nie,even pun dia suri rumah 15 orang anak,kerja tapi masih buat kerja perempuan like masak,kemas blah blah blah...right???so dalam kes aku yang masih bujang chantek nie,ke dapur la kemas-kemas apa yang perlu and masak untuk mama,abah and adik beradik aku yang akan balik dari kerja and sekolah.....dah habis itu ini,on TV...duduk depan TV la sampai la ke petang,channel kalau tak korea,channel discovery or national geographic or Travel laaa.....

lain cerita nya kalau ada dating with my best friend dunia akhirat sorang tu...set 11 or 2.30 nak keluar,kalau awal keluar adalah hal penting nak diborakan,kalau lewat sikit melepak la namanya tu....kalau tak balik sebelum maghrib memang tak sah la jawabnya...tempat-tempat melepak pun tempat yang sama sampai 1 kudat dah mengenali kami berdua....haaa famous kan???

see???bosan kan???tu la ramai kengkawan aku kata "ko tak yah kerja pun tak apa kot" adakah patot??? weh weh aku pun nak beli kereta,rumah nak bershopping....simpan dalam hati je tau tak dapat shopping lama gilerrrrr.....yes,i know la,hari-hari hidop macam tak susah,ke sana ke mari makan itu ini....sememangnya hidup aku macam tu,tak leh duduk diam,aku tau  korang jelous kan???sebab dah khawin duduk rumah jaga anak laki kan????tu lerr,aku dah kata..awal lagi nak khawin lepak dulu..haaa kan dah jelous kat aku...hahahahaha...

Okeh dah kalau duduk rumah tak ada benda nak dibuat menghadap laptop 24hour beb,dah rabun tambah-tambah rabun ler lagi....ehh dah lama gilerrr tak pakai spect mata tau,dah 2 tahun lebih...so kalau terserempak kat mana-mana,tak ditegur,dok macam orang sombong,pura-pura tak kenal maka tanggapan anda itu adalah SALAH! aku tak nampak laaa....Rabun jauh!aigoooo..bukan apa,spect aku tertinggal kat hotel...senang orang hotel tu dapat spect free lagi mahal..wahhhh...

Kalau tak menghadap laptop,menconteng ler aku kat buku diari...apa yang ada dalam hati semua ada dalam buku tu...aku pun dah bosan dah menulis kat dalam tu,tapi apa kan daya,dah tak ada kerja..haaa sapa nak baca diari aku tu call yer..aku bagi dengan free..mana la tau dapat idea untuk n ovel ka drama or movie ka???kan kan kan???


Mathlufthi a.k.a eun yuk...owh i falling in love!lucu bangat dia..


Tulisan je macam doktor,tapi saya bukan doktor!


bestnya ada kerja....tapi kalau dah ada kerja nanti,macam nie rupanya..hahahaha

byeeeeeeeeeee :)


No comments:

Post a Comment