Tiunggurls.blogspot.com

Tiunggurls.blogspot.com

Thursday, October 25, 2012

TIPS ma ma ma ma ma Marah dengan Anak!

salam...
yo yo yo....daku tekanannnnnn...arghhhh....pasai apa???pasai ma ma ma ma....mama aku laaa...apaka tak nya oiiiii,dirumah just 3 of us me,my mama & my little bro ckecik zizan tu,iyala kan aku kan tak ada kerja pasal tu ler duk rumah for long long time....2tahun dah oiiii,tak kerja kerja lagi.....bak kata mama aku
"dah 25tahun tak kerja kerja lagi oii anak aku nie,nie kalau dah khawin,dah anak 2 3 orang nie". huuuu ayat mama aku tu,ayat first tu memang sakit ohhh dengar,menusuk ke khalbuuu,tapi the second after first ayat ku tadi memang mengumbirakan waduh waduh,khawin tuuu..... "mama nak khawin tapi tak ada boipren lagi,i m still single ma" habis pecah semua,mama aku dah tau aku single naaaaa.....entah-entah mama aku nak carikan tuk aku tak????huhuhuhu......

So for 2tahun ku menduduki rumah sebagai Penganggur,maka mama aku pun dah bosan dok balik-balik tengok muka ku setiap hari,aku pun dah tak tahan setiap hari mama aku asyik pot pet pot pet dengan aku tapi anakmu masih sayang akan dikau wahai mama ku.......HAAAAA....baik tak anak Madam ALIZAH Binti ABDULLAH  nie.....mama marah macammana pun aku tetap senyum (dalam hati membara-bara gak arrr)....dan aku nak kongsi satu TIPS bila anda dimarahi mama anda dan walaupun tak melawan tapi dalam hati ada neraka kan????so macamana????CARANYA....cara bagi aku laaaa,bukan apa,benda nie mengajar anda untuk menjadi sabar and positif!

1.Dengar Lagu
   Bila saja anda dimarahi mama anda,jangan melawan,tenang jer,lontarkan senyuman anda   
   kepadanya,biar mama anda mengatakan anda gilo!tak apa.Apabila selesai adegan marah marah 
   sayang,masuk bilik or tempat privasi yang tenang bagi anda,ambek MP3,sumbatkan telinga anda 
   dengan Earphone then listen your Music,TAPI! bukan mendengar lagu yang berunsurkan Rock or 
   somethings yang boleh melupakan anda akan kes mama anda memarahi anda sebentar tadi,ini akan 
   membuatkan anda menyimpan dendam kemarahan didalam Khalbu lagi,so LAGU yang sesuai ialah :


 
Ummi - Haddad Alwi


2.Wuduk & Solat
    Langkah yang sangat semolek-moleknya anda ambil....Allahuakbar!

3.Membaca Al-quran.

Done!

Dad kalau anda masih menyimpan dalam lagi,Jumpa ustzah sebab anda syaitan,iblis or saka dalam badan anda........ :)


byeeeee....


No comments:

Post a Comment